Podstrony
menu      sound of solitude
menu      bagaż lotniczy Wizzair opłata
menu      opłata notarialna za zamianę mieszkania
menu      Opłata za zerwanie umowy z Era
menu      opłata za mieszkanie własnościowe spółdzielcze
menu      opłata za założenie księgi wieczystej
menu      opłata za ciepło z miasta Cena
menu      Opłata Uniwersytet Adama Mickiewicza
  • bale drewniane sprzedam
  • etyka w doradztwie zawodowym
  • ubieranki britney
  • pobyt w norwegi
  • rafal maserak plotki
  • sound of solitude

    Temat: akcyza za auto
    > Gdzie w krakowie (okolicach) jest "urząd celny" (jeśli dobrze nazwałem)[color=blue]
    > w którym mogę zapłacić akcyzę za sprowadzone auto ? To moje pierwsze
    > auto z zagranicy a kompletnie nie znam formalności :) Będe bardzo
    > wdzięczny za każdą pomoc.
    >[/color]

    Tak jak już pisano na Pachońskiego.

    W jednej z budek (jest kilka) mozesz zaplacic za wypelnienie wniosku
    (ostatnio bylo to 30 zl) lub sam to zrobic (np. sciagajac druki IPS i
    wypelniajac odpowiedni formularz).
    Nastepnie potrzebny jest przelew za 17 zl (ne pamietam juz na co). Jak nie
    masz namiarow na numer konta i za co on jest to w zoltym budynku na tej
    samej ulicy mozesz go zrobic na 1 pietrze w biurze tlumaczen (w sumie
    zaplacisz 22 zl). W sumie jak nie masz tlumacza przysieglego to mozesz tam
    zostawic papiery do tlumaczenia.
    Płacisz tam akcyze.
    Nastepnie papierki zanosisz do UC (musisz miec wypelnione papiery akcyzowe,
    przeglad auta, umowe, i najlepiej ksera pozostalych papierow (w sumie
    przydadza ci sie ksera wszystkich).
    Na papiery ostatnio (miesiac temu) czekalem dwa dni.
    Następnie US - skladasz papiery (mozesz za kolejne 30 zl wypelnic je w
    jednej z budek lub sam wypalnic). Wazne by bylo juz tlumaczenie - bez tego
    ani rusz oraz oplata.
    US to okolo tygodnia.
    Wydzial Komunikacji - wszytkie papiery, ksera, umowy oraz wczesniej wykonana
    oplata recyclingowa (500 zl). W tytule przelewy podajesz VIN pojazdu.
    Po WK zostaje ubezpieczyc auto...

    I okolo 2-2.5k w plecy....

    B.Z.



    Źródło: wirtualna.warszawa.pl/forum/showthread.php?t=30049



    Temat: Kupno auta sprowadzonego ze Szwajcarii
    Postanowiłem rozpocząć ten wątek, gdyż sam nie jestem pewien jak to jest na 100% z kupnem w polsce sprowadzonego auta, a i pewnie innym przyda się ten temat.

    A więc zakupiłem auto w komisie na szwajcarskich blachach. Z autem dostałem:

    1. Fahrzeugausweis, czyli dowód rejestracyjny, czy jak go tam zwą.
    2. Umowę kupna sprzedaży dwujęzyczną między poprzednim właścicielem (Polakiem), a Szwajcarem.
    3. Postanowienie z UC w Siedlcach o opłacie za wykonane czynności celne, oraz dowód ich opłacenia.
    4. Właściwy druk z urzędu celnego w Siedlcach z wyliczeniem opłat celnych. Na dole jest taki napis:
    "0113 Jednolity Dokument Administracyjny (przywóz/import)"
    5. Potwierdzenie dokonania opłat.
    6.Dokument Identyfikacyjny pojazdu zarejestrowanego po raz pierwszy za granicą. Jest to załącznik do badania technicznego.
    7. Zaświadczenie o przeprowadzonym badaniu technicznym
    8. Umowa komisu między komisem a wstawiającym auto.
    9. Faktura VAT za auto na moje nazwisko.
    10. Zaświadczenie o wpisie do ewidencji gospodarczej komisu.

    Właściwie z dokumentów byłoby tyle. Pan w komisie stwierdził, że po wykupieniu ubezpieczenia, mogę swobodnie poruszać się po drogach , spokojnie załatwiając polskie sprawy w wydziale komunikacji. Po przerejestrowaniu auta, dopisuję tylko nowe numery do polisy i jeżdżę dalej. Ubezpieczyciel kieruje się numerem VIN przy rozliczaniu ewentualnej szkody. Głowy nie dam jak to jest na prawdę.

    Dostałem jeszcze druki na przelew do narodowego funduszu ochrony środowiska i gospodarki wodnej na kwotę 500 zł opłaty recyklingowej. I nie byłoby w tym nic dziwnego gdyby nie to, że na druku wpłacającym jest poprzedni właściciel auta. Dziwne trochę. Może ktoś wie na kogo powinien być ten przelew ? Jest to opłata związana z rejestracją pojazdu, więc pewnie powinienem ja ją opłacić, ale dlaczego na gościa, a nie na mnie ?? Nie wiem.

    Dzisiaj jeszcze mam odebrać tłumaczenie szwajcarskiego dowodu auta.

    Czy jest jeszcze coś co powinienem dostać, lub o czym powinienem wiedzieć przed wizytą w wydziale komunikacji ? Za wszelkie podpowiedzi będę wdzięczny.
    Źródło: renault25.eu/viewtopic.php?t=2321


    Temat: Sprowadzanie auta z zagranicy (na przykładzie Niemiec)
    Sprowadzanie auta z zagranicy (na przykładzie Niemiec)
     
    Procedury za granicą:

    NIEMCY
    1. Samochód używany w Niemczech można nabyć zarówno w komisie jak i od osoby prywatnej. Po podpisaniu umowy otrzymujemy Brief (kartę pojazdu), Fahrzeugschein (dowód rejestracyjny) i kluczyki. Z tymi dokumentami należy udać się do niemieckiego wydziału komunikacji (Kfz-Meldestelle) gdzie wykupuje się tzw. skierowanie do wyrobienia tablic zjazdowych. Należy też nabyć ubezpieczenie, a tablice wyrabić gdzieś w okolicy urzędu. Po sprawdzeniu przez urzędnika dokumentów przy samochodzie i sprawdzeniu numerów można wyruszyć do Polski. Ubezpieczenie w zależności od regionu Niemiec wykupuje się na 7, 14 lub 30 dni.

    2. Na granicy nie ma potrzeby dokonywać żadnych formalności. Należy mieć jedynie przygotowane dokumenty do kontroli.


    Procedura w Polsce
    1. Przed wyjściem do jakiegokolwiek z urzędów warto zrobić kopie wszystkich dokumentów + dowód osobisty, najlepiej po 5 sztuk. Dzięki temu uniknie się w popłochu szukania punktu xero i przepłacania.

    2. Należy zacząć od wykonania pierwszego przeglądu w Polsce. Otrzymujemy dwa dokumenty: Dokument Identyfikacyjny Pojazdu i Zaświadczenie o przeprowadzonym badaniu technicznym pojazdu.

    3. Następnie należy przetłumaczyć wszystkie dokumenty na język polski. Jeśli umowa kupna auta nie jest dwujęzyczna, należy również zrobić jej przysięgłe tłumaczenie. Często urzędy nie uznają dwujęzycznych umów, więc warto od razu przetłumaczyć komplet: Brief, Fahrzeugschein, wymeldowanie auta z niemieckiego urzędu, umowę kupna.

    3. Następnie należy udać się do Urzędu Celnego i złożyć wniosek o wydanie druku AKC-U. Nie warto wypełnianiać w domu gotowych formularzy - najlepiej jest pobrać druk w urzędzie i na podstawie przykładów wywieszonych na tablicy wypełnić wg. swoich danych. W zależności od urzędu po złożeniu wszystkich dokumentów należy czekać od kilku do kilkunastu dni na wydanie decyzji. Dopiero po tym czasie z potwierdzeniem zapłaty akcyzy (kopia) należy przyjść po odbiór "Dokumentu potwierdzającego zapłatę akcyzy na terytorium kraju od samochodu osobowego w nabyciu wewnątrzwspólnotowym". Przy odbiorze należy też przekazać znaczki skarbowe za 11 zł. Nie można ich często nabyć w urzędach więc warto pomyśleć o tym wcześniej. Po otrzymaniu tego dokumentu warto zrobić co najmniej 3 jego kopie.

    4. Następne kroki kierujemy do właściwego dla miejsca zameldowania Urzędu Skarbowego dział VAT – druk VAT-24. Procedura wypełniania taka sama jak w Urzędzie Celnym - w gablotach powinny być dokładne przykłady co i gdzie wpisujemy. Od złożenia wniosku urząd ma kilka dni na wydanie decyzji. W międzyczasie opłacamy VAT (aktualnie 150 zł) i z kopią potwierdzenia zapłaty po kilku dniach odbieramy "Zaświadczenie potwierdzające brak obowiązku uiszczania podatku od towaru i usług z tytułu nabycia środka transportu" - VAT-25

    5. Następnie należy opłacić przelewem lub wpłatą na poczcie popularne "wrakowe". Kwota 500,00 zł (dane 11.2006) na konto Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gosp. Wodnej. W tytule przelewu trzeba umieścić Model i markę samochodu - stwierdzenie OPŁATA RECYKLINGOWA - i numer nadwozia samochodu.

    6. Ze wszystkimi dokumentami, które uzyskaliśmy do tej pory i ich kopiami, należy udać się do wydziału komunikacji i zarejestrować samochód. Po otrzymaniu tablic wykupujemy ubezpieczenie i samochód jest już pełnoprawnie zarejestrowany w Polsce.

    Ze względu na spory ruch w urzędach, warto pojawić się w nich sporo przed ich otwarciem - unikniemy wówczas kilkugodzinnego stania w kolejkach.
    Źródło: bezwypadkowe.net/showthread.php?t=422


    Design by flankerds.com